Into the blue – Scanner (londoni hang-művész)

Megtekinthető: 2003. május 6-30.

A kiállítást megnyitja: Molnár Edit

SCANNER (Robin Rimbaud, 1964, London) – INTO THE BLUE

Scanner korábbi munkái is a zene és hangok fizikalitásával való kísérletezésre épültek. Új hanginsallációjában finom szőnyegen lépkedünk a furcsa térben, amíg szemünk lassan megszokja a különös körülményeket és atmoszférát.
Az “Into the Blue” kontemplatív, nyugodt és békés tér. Olyan közeg, amelyben hallgathatunk, amit megérinthetünk és elképzelhetünk.
Scanner annak a 90-es években felbukkanó brit zenész generációnak kiemelkedő alakja, amelyet lenyűgözött az elektronikus zene fizikai kvalitása, a hallgatóra gyakorolt elementáris érzéki hatása. A alkotó hangokra vagy a vizualitásra épülő művei a nyilvános és intim tér határának és átfedéseinek feltérképezésére tett kísérletek. Zenéjében és performanszaiban is a mindennapi életben ismerős hangok kapnak főszerepet, korai performanszaiban a mobiltelefonon folytatott beszélgetések “scannelése” jelezte a hangok gyűjtésére irányuló kísérletező kedvének határtalanságát. Munkájának politikai olvasata és vonzata is jelentős, hiszen belebonyolódik a megfigyelés különböző módszereibe, betekintést enged a technikai és nyelvi voyeurizmus hatalmi játékaiba.
A “Telefon-terroristaként” is emlegetett Scanner miközben végigszáguld a kommunikációs pályákon, az útközben talált nyersanyagokból építi fel elektronikus zenei kollázsait és “talált” párbeszédeit.
A zenész, író, médiakritikus és minimalista anti-hős 1994 óta házigazdája a londoni Kortárs Művészeti Intézet (ICA_London) “Electronic Lounge” nevű programsorozatának.1997-ben szerezte a párizsi operaház “Delta” című balettelőadásának zenéjét és olyan zenészekkel dolgozott együtt, mint DJ Spooky, Laurie Anderson és Bryan Ferry.
1998-ban Mike Kelly képzőművésszel és a zeneszerző Charlemagne Palestine-nel dolgozott együtt a londoni ARTANGEL felkérésére létrehozott “Surface Noise” című projektjén.