1x1 TÁBLA - Majoros Zita

Az IQ teszteket érő kritikák szerint az elért eredmény meglehetősen félrevezető, hiszen ez csupán egy adat. amely önmagában nem adhat számot az általános intelligenciáról, vagyis magáról az ember értékéről. Megmutathatja azonban kitöltőjének képességeit különböző speciális területeken. A plakáton vizuális mátrix típusú feladatok láthatók, ahol a jelekkel feltöltött táblázatot az egyetlen oda illő hiányzó elemmel kell kiegészíteni.
Az utcán, óriásplakáton felbukkanó kép a megszokott passzív, befogadói magatartáson túl aktivitást vár a járókelőtől. A feladat, mint egy rejtvény felkelti nézője kíváncsiságát, aki meg kíván felelni a kihívásnak. A helyes megfejtésre rátalálva a járókelő, egy-egy multi lógójának örülhet, amely reklámértéke esetünkben nagyobb is, mint általában, hiszen most nem tolakodott a megszokott módon, sőt még csak ott sem volt. csupán a néző közreműködésére a néző fejében jött létre, vagyis az övé. mint a saját helyes megfejtése.
Még mielőtt azonban egy új - még hatékonyabb - reklámként azonosíthatná a járókelő a plakátot, zavarba jön, hiszen a három megfejtés, három különböző lógó: Apple (computer). McDonald's (fast food) és Nike (sportswear). A három márka nem konkurenciája egymásnak, de annak ellenére, hogy vannak példák árukapcsolásra, sőt több brand termékeiből összeállított életstílus kampányra, itt a plakát mégsem kommunikál ilyesmit. Sem egyenként nincs pozitív üzenet, a három komponens pedig nem erősíti egymás értéket tehát itt nem reklámot látunk.

lendvai Ádám

<< 1x1 TÁBLA

^^