Social – Uglár Csaba egyéni kiállítása

Megnyitó: 2008. december 18. 19.00
Megtekinthető: 2008. december 18 – 2009. január 24.

Uglár Csaba a Stúdió Galériában rendezett egyéni kiállításának koncepciója és központi ideája a pénz és az érték viszonyát járta körül, valamint az érték és pénzbeli kifejeződésének művészeti értelemben vett kapcsolatát. Hiszen mind a műtárgypiacon, mind a művészeti világban egyre gyakrabban fejezzük ki pénzben egy-egy szellemi, vagy művészeti produktum aktuális értékét, illetve kultúránkban elfoglalt helyét. A kiállítása során Uglár Csaba egy képzelt bankfiókká alakította át a Stúdió Galéria terét. Ebben az átalakított térben jelentek meg a műtárgyak: a művész által tervezett, nyomdai úton előállított pénz. A 430.000 példányból álló hatalmas pénz-tömeg, pénz-torony képezte a kiállítás központi motívumát. A galéria padlóját borító vörös padlószőnyeg, a bankfiókokból ismerhető sorterelő kordonlabirintus, a világítótáblák és a kiállított váltószerződés a bankfiók érzetét erősítették a látogatókban.

A kiállítás egyfajta válasznak tekinthető az érték, a kultúra, és a műalkotás pénzbeli kifejeződésének “diktatúrájára” egy olyan helyzetben, melyben sajnálatos módon egyre kevesebb pénz van magára a kultúrára. A jelenlegi világgazdasági válsághelyzetben a kiállítás tematikája aktuális felvetéseket, friss és alternatív válaszokat mutat be. A pénz teremtésének, az érték létrejöttének, az érték kifejezésének és értékállóságnak játékos és véresen komoly narratívája jelent meg a kiállítás koncepciójában és terében egyaránt. A művész által kibocsátott pénzből vásárlók az elkövetkező öt évben a váltószerződés értelmében műtárgyra cserélhetik Uglár Csabánál az 50 social-osokat. A kiállítás egy konceptuális befektetés volt a művész és művészetének jövőjébe.