Mathieu Bernard-Reymond (Fr)

Megnyitó: 2008. október 7. 18:00

Megtekinthető: 2008. október 7. – október 25.

“Képeim témája a tájkép és az a mód, ahogyan a folyamatosan változó világunkban próbálunk létezni. Gyorsan utazunk, gyorsan építünk, gyorsan élünk, a világgal pedig a sebesség és az illúzió köteléke fűz össze minket. A fényképeimen levő embereket látogatóként, átmeneti figuraként mutatom be – nem állandó rezidensként. Amikor fényképezek, a kép paradoxonát próbálom bemutatni, azt ami hasonlít a létezésünkhöz is: a folyamatos ingadozást a valós és az elképzelt között.”

/Matthieu Bernard-Reymond/

A “Tv”-sorozatáról:

A TV-sorozat a televízió térnyeréséről szól az életünkben. A kép három részre osztható: némelyek nagy iroda-épületek látképei, ahol az ablakokat tv-képernyők helyettesítik. A másik fajta fotók olyan elemeket vonultatnak fel, amik Tv műsorok kivonatai és amiket fél-realisztikus módon vonultatok fel az éjszakai felvételeken. Végül a harmadik csoport azon szellemek/lelkek arcára és testére fókuszál, akik végtelen media megjelenésük és digitális törékenységük között ragadtak. A televízió, mint a civilizációnk szimbóluma, sok módon válhat a civilizációs erőszak jelévé, ami nem a tv-ből jön, de ott jelenik meg, mint egy reflexió a tükörben. De ebben a munkában, azt is szeretném bemutatni, hogy mennyire gyengék ezek a képek, mennyire valótlanok, akármekkkora hatásuk is van, még mindig egy távoli elektronikus zaj elveszett allegóriái.

A “Monument”sorozatról:

Ezeknél a fekete-fehér képeknél gazdasági grafikonokat és statisztikákat használtam alapformaként, melyek vizuálisan jelenítik meg az adatok mulandóságát. Például használtam egy görbét, mely az EXXON részvény árának 3 órán belüli váltakozásait mutatja az amerikai piacon, ez a görbe mint maradandó vas darab ékelődik a tájképbe. Minden kép hátlapjára ráragasztottam azt az eredeti grafikont, amely a végső kép alapját adta. A fotók háttterei valódi fotók, melyeket szintén én csináltam. Kiállítási környezetben szintén hozzáférhetőek az eredeti grafikonok a látogatók számára. Az adatok vizualizációja az üzleti világban művészetté vált. Ebben a munkában az adat elveszti az aktuális tömeges kontextusát. A hely/fotóhoz kötődő szobrászati formák és költői jelentésük nagyobb hangsúlyt érdemelne.